Kom je een keertje koffie drinken? - Succes Koffie
Succes Koffie logo
Succes Koffie

Blog

Kom je een keertje koffie drinken?

‘Graag zien we je terug’. Dat is eigenlijk de boodschap die we willen meegeven met een ‘goede’ tas koffie. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat de kwaliteit van de koffie in restaurants als één van de voornaamste redenen gezien wordt waarom klanten terugkeren naar een horecagelegenheid.

Logica versus emotie

Of je nu een restaurant, lunchroom of koffiebar hebt, de constante kwaliteit van elk bakje koffie is van groot belang. Als horeca ondernemer weet je dan ook als geen ander dat je met lekkere koffie en een goede, betrouwbare koffiemachine het verschil maakt.

Koffie is het laatste genietmomentje voor je gasten huiswaarts keren. Om hen hier dan ook intens van te laten genieten heb je nood aan een hoogwaardig kopje koffie. Echter wordt ook het verhaal achter de koffie die je schenkt steeds belangrijker. Een onderscheidend en duurzaam verhaal heeft alleen maar positieve impact op jouw horecazaak.

Place to be

Na de Tweede Wereldoorlog was koffie er echt voor iedereen! Het had echter niet het hippe imago waarover frisdrank wel beschikte. Dat veranderde vanaf de jaren 1980, met promocampagnes en een comeback van de grand cafés. Vanaf de eenentwintigste eeuw is koffie opnieuw ronduit hip.

D.w.z. dat restaurants en lunchrooms op dag van vandaag ontmoetingsplekken zijn voor jong en oud. Zo zullen ouderen jouw restaurant als een ideale plaats zien om even bij te praten en onder de mensen te zijn. Terwijl ondernemers en andere zakenmensen graag hun klanten zullen meebrengen  voor een zakelijk voorstel bij een lekkere kop koffie. Ook bij jongeren is deze trend steeds duidelijker zichtbaar. Beiden doelgroepen hechten veel belang aan een lekkere koffie en zullen op zoek gaan naar plaatsen waar ze deze kunnen krijgen.

Know how?

Koffie van kwaliteit is dus een zeer goede aanwinst voor je onderneming. Om een gepast aanbod samen te stellen kan je de hulp inroepen van een barista. Deze is doorgaans op de hoogte van alle laatste trends en ontwikkelingen in de koffiebranche en kan zich perfect gaan inleven in jouw doelpubliek.

Zorg voor een fijne manier om je te onderscheiden van concurrenten. En wees trots op het feit dat jij aandacht besteed aan kwaliteitsproducten in je onderneming.

Teamwork

Uiteraard speelt je personeel hier ook een essentiële rol. Zij zijn immers het eerste aanspreekpunt voor je gasten. Zorg er daarom voor dat je hen wegwijs maakt in de wereld van de koffie.

Zo kan je een workshop geven en hen laten zien hoe ze kwaliteitskoffie het beste kunnen maken en serveren. Zorg ervoor dat ze persoonlijke kenners worden en zo dus ook suggesties kunnen maken welke koffie het beste past bij welke maaltijd.

Op deze manier bouw je aan een goede balans tussen lekkere koffie en de daarbij horende service. Deze twee zaken samen vormen het beste uithangbord voor je onderneming.

Will we meet?

135 jaar ervaring in horeca leert ons dat het van essentieel belang is om steeds de beste kwaliteit na te streven in alle producten en diensten die we aanbieden. We kunnen ondernemers dan ook alleen maar aanmoedigen en toejuichen om persoonlijk en doordacht hun visie door te trekken in hun zaak, met alle positieve gevolgen van dien.

We kiezen voor kwaliteit, boven volume en prijs. Koffie is niet zomaar een warme drank, maar eerder een warm gevoel.

 

Britt Verellen

               Account Manager b2b, Succes Koffie

<< Terug naar de Blog